Hieronder interviews met leerlingen die aan een Worldschool opdracht hebben gewerkt. Daarna zie je video’s met korte interviews met opdrachtgevers. En in de laatste video vertelt een docent over zijn ervaring met het werken in het Worldschool Network.

Worldschool als een belangrijke ervaring…

Worldschool als een manier om een bijdrage te leveren aan een ontwikkelingsproject en om zinvol kennis te vergaren…

Worldschool, om werk te doen dat ‘niet alleen voor de leraar’ is, maar nuttig is.

Worldschool… Maar wat als het mislukt?

Worldschool om een project te doen dat niet alleen waardevol is voor jezelf, maar ook voor de rest van de wereld.

Opdrachtgevers

Opdrachtgever Juliette Kwee van WorldActivity Philippines vertelt vanaf de Filipijnen over het onderwijsmateriaal dat Worldschool leerlingen hebben ontwikkeld.

Tijdens een Worldschool Event (het jaarlijkse leerlingcongres) vertelt opdrachtgever Jannie Eisen van de Yoba Foundation over haar enthousiasme over het werk van Worldschool leerlingen. Intussen verspreidt zij het werk van leerlingen onder contacten in heel Afrika.

Opdrachtgever Mariette van Empel directeur bij het Ministerie van Infrastructuur en Milieu vertelt waarom het ministerie opdrachtgever is voor de opdrachten in het onderzoeksprogramma HUGS – Het Uitvinden van de Groene Samenleving.

Een docent over het Worldschool Network

Docent Ron Dekker van het Carolus Clusius is al jaren betrokken bij Worldschool en vertelt over zijn redenen daarvoor.