Startdag onderzoeksprogramma HUGS – Het Uitvinden van de Groene Samenleving.

Er zijn dit jaar verschillende startdagen! Je ontvangt eind augustus bericht over de startdag die je kunt bezoeken. bekend zijn:

Startdag: donderdag 5 oktober 2017, bij Instituut Clingendael (Clingendael International Energy Programme) in Den Haag

In het onderzoeksprogramma HUGS werken bovenbouw leerlingen voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Er zijn voor het schooljaar 2017/2018 tien opdrachten in het besloten deel van deze website geplaatst. De meeste opdrachten vragen om een lokale uitwerking van een thema dat ook vorig jaar aan bod kwam.
Pas op! Dit is het laatste jaar van het HUGS programma. Dit driejarig programma is wegens succes vijfjarig geworden…

Programma van de startdag in het kort: ontmoeting met de opdrachtgever, bijwonen enkele eindpresentaties, workshop met onderzoekers van Clingendael, steengoed college over energie en klimaat door senior medewerker van Clingendael.

Startdag onderzoeksprogramma’s voor wereldwijde opdrachtgevers in ontwikkelingsgebieden

Startdag: dinsdag 3 oktober 2017, bij Nyenrode Business Universiteit in Breukelen.

Deze startdag is voor wie een opdracht doet in het onderzoeksprogramma Global Consultancy, Research & Design. Dit voor alle profielen. Inbegrepen: aparte opdrachten over ondernemen in ontwikkelingsgebieden.

Programma in het kort: ontmoeting met opdrachtgevers, inleiding door hoogleraar van Nyenrode, speeddaten met alumni en studenten van Nyenrode, het Worldschool college en rondleidingen door het Nyenrode landschap.

Het Worldschool Event

Worldschool Event 2018: vrijdag 23 maart 2018, op het Jac. P. Thijsse College in Castricum.

Leerlingconferentie waar leerlingen de resultaten van hun onderzoek presenteren aan een keur van deskundigen.
Dit voor alle leerlingen die voor opdrachtgevers in ontwikkelingslanden werken.
(Leerlingen die voor het ministerie van infrastructuur en milieu werken presenteren apart, op het ministerie in Den Haag.)