Opdrachten en vraagstukken zijn over drie studiedagen in oktober verdeeld. Check welke opdracht of welk vraagstuk je hebt gekozen, en kijk dan naar welke van de drie studiedagen je kunt gaan.  Check svp hier of je aan een opdracht werkt waarvoor deze studiedag is bedoeld.

Programma:

Start bij het Segbroek College, Klaverstraat 7, Den Haag.

Inloop vanaf 11.45 uur. Er is een snack en een drankje voor je tot 12.15 uur. Neem svp zelf lunch mee.

12.15 uur – opening: beleid maken voor het vergroenen van de samenleving; hoe werkt dat?
Daarna: Vier presentaties van leerlingen die al klaar zijn met hun onderzoek. De opdrachtgever van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu is aanwezig. Na elke presentatie is er een korte discussie, waar je als deelnemer aan mee kunt doen. Dit deel eindig met het uitreiken van de certificaten.

13.30 uur – Vertrek bus naar Instituut Clingendael

14.00 uur – 14.45: Hoorcollege over energie en klimaat.
Een senior-medewerker van het Clingendael International Energy Programme verzorgt een stevig hoorcollege over de mondiale, historische ontwikkelingen rond energie en klimaat.

14.45 – 15.00: Oriëntatie op het flitsdebat aan het eind van de middag.
Je krijgt de stellingen voor een debat, en de spelregels; de debatgroepjes hebben we al ingedeeld.

15.00 – 15.35: Workshop met onderzoekers van het Clingendael International Energy Programme

15.35 – 15.45: Inproviserende voorbereiding van het flitsdebat

15.45 – 16.15: Debat door deelnemers

16.30: Einde

Inschrijven:

Inschrijven doe je via de contactpersoon op je eigen school.
Om je in te kunnen delen moet je een account hebben op www.worldschool.nl en daar aan een specifieke opdracht zijn verbonden. Anders kunnen we je helaas niet indelen! Voor informatie hierover: de contactpersoon voor Worldschool op je eigen school weet er alles van! Lukt het niet, neem dan contact op met Erik Vos van Worldschool, per e-mail: e.vos@worldschool.nl.

Routebeschrijving:

Naar het Segbroek College:

Segbroek College
Klaverstraat 7,
2565 BT Den Haag

Vanaf het Centraal Station Den Haag: neem tram 3 naar Den Haag Loosduinen. Uitstappen bij tramhalte Zonnebloemstraat.
Deze tram vertrekt elke tien minuten van het Centraal Station, en neem je de tram van 11.18 uur dan ben je om 11.40 in de Klaverstraat en op je bestemming.

Van het Segbroek College naar Clingendael:

Worldschool heeft hiervoor een bus gehuurd.

Clingendael:

Clingendael 7
2597 VH The Hague
Tel. 070-324 53 84
www.clingendael.nl

Voor vertrek bus 18 of bus 23; zie hieronder:

You can reach the Clingendael Institute by taking bus nr 18 in the direction of Clingendael, from The Hague Hollands Spoor or The Hague Central Station. This bus has a 15 minute service. The terminus of bus 18 is Clingendael.
Another possibility is bus nr 23, from The Hague Laan van NOI in the direction of Scheveningen Noorderstrand. The stop closest to the Institute is Wassenaarseweg.

In geval van nood:

Mobiel nummer voor urgente zaken op en voorafgaand aan de dag:
Bel naar Miep Vlag van Worldschool op nummer: 06 50 92 90 14